الان با رشد روزافزون فناوری، شکل تجارت و تعاملاتِ فعالیتای تجاری با مشتریان به کلی تغییر کرده. فناوری و به ویژه رونق اینترنت، باعث شده کسب و کارای جدیدی به وجود بیان و خیلی از کسب و کارای سنتی هم تغییر شکل بدن و به استفاده از اینترنت روی بیارن. در این مقاله می خواهیم امتیازات مغازه اینترنتی رو بررسی کنیم و ببینیم تبدیل شدنِ مغازه سنتی به مغازه اینترنتی چه فوایدی داره.

 

سؤالی که ممکنه واسه خیلی از شما پیش بیاد اینه: به چه دلیل باید شرکت سُنتی خودم رو به شرکت اینترنتی تبدیل کنم؟

اول، اجازه بدین مطلبی رو روشن کنیم. در این مقاله، منظور ما از «شرکت سنتی»، شرکتیه که در مکانی فیزیکی هستش و فروشش یا از راه حضور مشتریان صورت میگیره یا از راه ایمیل و تلفن. در کل، منظور ما شرکتیه که فروش اینترنتی نداره. البته، روز به روز از تعداد این شرکتا کم کرده شده و به شرکتای اینترنتی اضافه می شه.

۱. حضور در اینترنت، تصویر بهتری از شرکت تون ارائه می ده

فقط همین دلیل می تونه واسه راه اندازی یک سایت جدید و شروع فروش اینترنتی کافی باشه. بدون داشتن سایت، وبلاگ یا هر نوع حضور اینترنتی، مشتریان نمی تونن فهمیده باشن شما چقدر در کارتون جدی هستین. الان، شرکتای کوچیک و بزرگ در هر صنعتی که باشن، سعی می کنن حضور پُررنگی در اینترنت داشته باشن.

۲. دسترسی به خدمات شرکت شما ۲۴ ساعته می شه

امتیازات مغازه اینترنتی چیه؟  آموزشی

با اینکه خیلی از مغازها، پمپ بنزینا و بیمارستانا خدمات ۲۴ ساعته ارائه میدن، اما این کار واسه خیلی از کسب و کارا غیرممکنه. البته، بهتره بگیم این کار بدون اینترنت غیرممکنه. یکی از مهم ترین امتیازات مغازه اینترنتی اینه که این امکان رو واسه مشتریان جفت و جور میکنه که هر زمانی از شبونه روز و در هر مکانی، سفارشای خود رو ثبت کنن. تصور کنین این چقدر می تونه واسه کار و کاسبی شما سوددهی داشته باشه.

۳. می تونین خدمات بهتری به مشتریان ارائه بدین

اینترنت به شما این امکان رو می ده تا به سؤالات مشتریان جواب بدین، وبینارهایی واسه فروش یا برگزار کرده و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنین. همه این کارا بدون اتلاف وقت انجام می شن. فقط کافیه یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات عادی تهیه کنین و چند سال مشتریان تون رو واسه دریافت جواب شون به صفحه مربوط به اونا برگشت بدین. با این کار، نه تنها در وقت خود صرفه جویی می کنین بلکه خدمات بهتری هم به مشتریان ارائه میدید. مشتریان معمولا دنبال اطلاعات خاصی می گردن. معمولا اطلاعاتی که واسه اونا مهمه به دو دسته تقسیم می شه:

  • اطلاعاتی واسه تصمیم گیری قبل از خرید
  • حل مشکلی که موقع مراحل خرید بروز می کنه

شما می تونین با ایجاد سایت، همه اطلاعاتی رو که مشتریان بهش نیاز دارن، درست موقعی که بهش نیاز دارن در اختیارشون بذارین. این یعنی تماسای تلفنی واسه حل مشکلات کمتر می شن و فروش افزایش پیدا می کنه.

۴. واسه راه اندازی کار و کاسبی، هزینه کمتری لازم دارین

یکی از امتیازات مغازه اینترنتی، کم بودن هزینه راه اندازی کار و کاسبی اینترنتیه. احتیاجی به خرید ملک، خودرو و لوازم اداری نیس و فقط به تعداد محدودی کارمند نیاز دارین. فقط کافیه سایت تون رو آماده کرده و کسب و کارتون رو راه اندازی کنین. اگه قبلا شرکتی سنتی داشته اید، این تغییر می تونه خیلی راحت تر انجام شه. شما به فروش همون اجناس قبلی که به اندازه کافی هم از اون در اختیار دارین، ادامه میدید و اینترنتی شدن فقط باعثِ افزایش تعداد مشتریان تون می شه.

شما می تونین با هزینه خیلی کمی وب سایتی طراحی و راه اندازی کنین. سکوهای آماده ای مثل وردپرس (self-hosted WordPress blog) در اینترنت وجود دارن که این امکان رو به شما میدن خودتون سایت تون رو طراحی کنین.

۵. تموم فاصله ها از بین می رن

امتیازات مغازه اینترنتی چیه؟  آموزشی

یکی دیگر از امتیازات مغازه اینترنتی اینه که فاصله ها رو از بین برمی داره. فاصله مشتریان تا مغازه شما فقط به اندازه یک کلیکه. از راه اینترنت شما می تونین با مشتریان در تماس باشین، به سؤالات اونا جواب بدین و مشکلات شون رو حل کنین. از همه مهم تر اینکه، می تونین سفارشا و پرداختا رو مستقیما دریافت کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   مراقبت از پوست در پاییز با ۱۰ پیشنهاد ای که لازمه رعایت کنین 

۶. می تونین در هر مکانی که دوست دارین، کار کنین

دوست ندارین زمستون در هوای سرد یا به خاطر آلودگی هوا از خونه خارج شید؟ از گرما و رطوبت در شهر خود کلافه شدین؟ کار و کاسبی اینترنتی شما رو از قید و بند جای آزاد می کنه و این امکان رو واسه تون جفت و جور میکنه که هر جا راحت هستین کار کنین. تا زمانی که رابطه اینترنتیِ خوبی دارین، می تونین هر جایی از دنیا که دوست دارین زندگی کرده و کسب و کارتون رو مدیریت کنین. خیلی از مردم در یک قاره زندگی می کنن ولی انبار جنساشون در قاره ی دیگریه. یکی از مهمترین امتیازات مغازه اینترنتی اینه که به شما اجازه می ده کسب و کارتون رو با سبکِ زندگی تون هماهنگ کنین و نه برعکس. البته استثناهایی هم وجود دارن. بعضی از افراد مثل جراحان، معمارها و نقاشا حتما واسه انجام شغل شون به جای خاصی نیاز دارن.

۷. هزینه های عملیاتی شرکت تون کاهش پیدا میکنه

امتیازات مغازه اینترنتی چیه؟  آموزشی

فقط انجام یک کار ساده می تونه هزینه ها رو خیلی کاهش بده. مثلا، ثبت آنلاین سفارشات باعث می شه دیگر احتیاجی به کارکنان بخش خدمات مشتریان نداشته باشین. فروش آنلاین این امکان رو جفت و جور میکنه که هم سفارشا و هم پرداختا رو اینترنتی انجام بدین. با این کار از تعداد کارکنان و پس هزینه های اداری و دفتری کم کرده می شه.

به جز ثبت سفارشا و پرداختا، بقیه ی فعالیتای تجاری تون رو هم می تونین به شکل اینترنتی مدیریت کنین. از این فعالیتا میشه به پرداخت صورت حسابا و قبوض، ردیابیِ سفارشات و فرستادن جنسا نام برد. از دیگر کاربردهای اینترنت، جواب دهی سریع و آسون به سؤالات و مشکلات مشتریان از راه سؤالات عادی و انجمنای آنلاینه.

۸. می تونین بازار جهانی رو هدف بگیرین

شرکتا و مغازه های سنتی فقط می تونن پذیرای تعداد محدودی مشتری در زمانای خاصی باشن، بگذریم از اینکه خیلی از افراد اصلا خیلی از این شرکتا رو نمی شناسند و از وجودشون بی خبر هستن. با داشتن یک سایت خوب، در هر لحظه صدها و حتی هزاران نفر می تونن از مغازه اینترنتی شما بازدید کنن. تصور کنین اگه بتونین جنسا و خدمات خود رو به تعداد نامحدودی از افراد مشتاق معرفی کنین، تجارت شما می تونه چقدر رونق بگیره!

البته توانایی بهره مند بودن از هزاران بازدیدکننده فرق زیادی با داشتن هزاران بازدید کننده داره. واسه بهره مند شدن از امتیازات مغازه اینترنتی باید همون کارایی رو انجام بدین که شرکتای سنتی انجاممی دن: بازاریابی و . باید یاد بگیرین چه جوری می تونین ترافیک سایتِ مغازه اینترنتی خود رو افزایش بدین. یکی از روشای مؤثر و کم هزینه در این راه، استفاده از رسانه های اجتماعی واسه معرفی و تبلیغ سایت تونه.

۹. سرعت جواب دهی شرکت زیاد می شه

یکی از امتیازات مغازه اینترنتی اینه که به شما اجازه می ده به سفارشای خرید، پیشنهادات و دیگر نیازای مشتریان به سرعت و در لحظه جواب بدین. مغازه های اینترنتی سفارشای مشتریان رو ثبت و تأیید می کنن. در مغازها یا شرکتای سنتی، ثبت سفارشا معمولا از راه تماس تلفنی انجام میگیره و روند ثبت و پیگیری اون به وسیله کارمندان انجام می شه. بسته به میزان کارای روزانه کارکنان، رسیدگی به سفارش ممکنه روزها طول بکشه. اما مغازه های اینترنتی با داشتن یک اپلیکیشن مناسب به شما این امکان رو میدن که نه تنها سفارشا، بلکه موجودی انبار، تعداد فروش روزانه و هر چیز دیگری رو که لازم دارین، به سرعت چک کنین. جواب دهی سریع به نیازای مشتریان، واسه اونا رضایت داره و واسه شما کار اداری کمتر.

منبع : thebalance

امتیازات مغازه اینترنتی چیه؟  آموزشی

ایده خود رو به پول تبدیل کنین

امتیازات مغازه اینترنتی چیه؟  آموزشی


۳

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید